En icke-feministisk jämställdhetsblogg

Om ekvalism

lördag 31 augusti 2013

MUF - Feministerna




Ställningstagandet kungörs i denna artikel på SvD Brännpunkt:

"Mäns våld mot kvinnor är ett uttryck för maktstrukturer i Sverige".
"För oss är det lika självklart att Muf är ett feministiskt ungdomsförbund som att det är ett antirasistiskt".

Jag hade ändå inte tänkt att rösta M i nästa val.

Men jag välkomnar inte ungdomsorganisationen Mufs ställningstagande utan ser det som att ännu en politisk organisation i mängden har omfamnat en ideologi som större delen av Sveriges befolkning inte vill veta av.

Bloggat: Treve, Motpol, Bashflak

5 kommentarer:

  1. Det är sorgligt att se att fler och fler politiska partier köper extremfeminismens världsbild.Åtminstone tror de att det är värt att ta till sig den för att vinna väljare. Jag tror personligen att de i längden kommer förlora manliga väljare på att bekänna sig till extremfeminismen. Jag kommer i vilket fall som helst fundera väldigt mycket innan jag bestämmer mig för vad jag skall rösta på nästa gång. Det kanske blir så att jag för första gången i mitt liv röstar blankt eftersom jag inte hittar något parti som företräder mig som vit,medelålders,heterosexuell,svensk man.

    Annars kommer det handla om att rösta på det parti som är minst dåligt och inte ett parti vars ideologi jag fullt ut delar.

    /Pelle2

    SvaraRadera
  2. Röstade på Moderaterna i förra valet men detta valet blir det förmodligen SD för min del.

    /AtheistEqualist

    SvaraRadera
  3. Jahopp, så har de då lyckats infiltrera moderaterna också....
    Finns det något parti kvar som inte har kommunistiska strömningar?
    /Senior

    SvaraRadera
  4. Muf borde kommunicera att:

    Mäns våld mot kvinnor är ett könsrasistiskt uttryck och sällsamt korkat som benämning för relationsvåld som fördelar sig ganska lika mellan könen.

    För oss är det självklart att feminism är lika enfaldigt som all annan rasism.

    Röstade också på moderaterna senast men det kommer inte hända igen så länge som de har inskränkt och könsrasistisk feminism som ledstjärna.

    SvaraRadera

Kommentarer inaktiverade

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.